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¿HTML5 inseguro?

En El País de España se menciona (se recomienda la lectura del artículo completo en el site):

Un artículo del New York Times alerta a los navegantes: El navegador podrá compartir datos sobre el posicionamiento de usuario y los contactos a los que escribe.

Martín Álvarez, director de la oficina española del W3C, explica que no es un error del código sino de falta de formación de los usuarios. "Cada vez que se comparten datos personales en la Red el navegador pregunta al usuario. Así pasa con cuestiones de posicionamiento o en consultas a la agenda. Cuando un usuario acepta que el navegador tenga acceso siempre a estos datos debe atenerse a las consecuencias", insiste.

Tanto Jesús García Fernández como Martín Álvarez aclaran que no hay que crear alarma puesto que estas versiones del código no son definitivas: "Todas las conversaciones de la creación de este protocolo son transparentes y se pueden consultar en la web. Todo se prueba varias veces antes de tomar una decisión definitiva".

La nota del New York Times (se recomienda la lectura del artículo completo en el site) dice:

Samy Kamkar, a California programmer best known in some circles for creating a virus called the “Samy Worm,” which took down MySpace.com in 2005, has created a cookie that is not easily deleted, even by experts — something he calls an Evercookie.

Some observers call it a “supercookie” because it stores information in at least 10 places on a computer, far more than usually found. It combines traditional tracking tools with new features that come with the new Web language.

In creating the cookie, Mr. Kamkar has drawn comments from bloggers across the Internet whose descriptions of it range from “extremely persistent” to “horrific.”

Mr. Kamkar, however, said he did not create it to violate anyone’s privacy. He said was curious about how advertisers tracked him on the Internet. After cataloging what he found on his computer, he made the Evercookie to demonstrate just how thoroughly people’s computers could be infiltrated by the latest Internet technology.

“I think it’s O.K. for them to say we want to provide better service,” Mr. Kamkar said of advertisers who placed tracking cookies on his computer. “However, I should also be able to opt out because it is my computer.”


TecnoLógico

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